Klant
Ministerie VWS
Jaar
2020
Doel
Bewustwordingscampagne
De Waarde van Ouder Worden
Binnen twintig jaar is één op de vier Nederlanders ouder dan 65 jaar en zijn er meer dan 1,5 miljoen 80-plussers. Onze samenleving moet daarop voorbereid zijn. Ouderen moeten onderdeel blijven van onze samenleving. Het beeld dat de samenleving heeft van ouderen moet hiertoe veranderen. Er wordt een beeldvormingscampagne ontwikkeld waarin een getrouw beeld van ouderen centraal staat en waarin we laten zien dat ouderen op allerlei manieren nog altijd op hun manier, onderdeel zijn van onze samenleving. De PR aanpak bestond uit het organiseren van de kick-off van de campagne, het samenstellen van een uitgebreide toolkit (voor partners en stakeholders) en het uitwerken van een branded content campagne. De aftrap van de campagne vond midden in coronatijd plaats, dus waren we genoodzaakt om een digitale in plaats van fysieke aanpak te ontwikkelen. Ons digitale PR menukaart bestond uit video- en audiofragmenten en diverse quotes van ervaringsdeskundigen en experts. Daarnaast ontwikkelden we een regionale en lokale PR aanpak voor onze ‘oudere’ ervaringsdeskundigen. De persoonlijke en gerichte media mediabenadering resulteerden onder andere in een bijna avondvullend programma bij Op1 en een pagina in de Telegraaf. In de maanden daarna werd nog een uitgebreide branded content campagne uitgerold bij onder meer het AD waarvoor wij alle interviews met ervaringsdeskundigen en experts hebben gecoördineerd en uitgewerkt.