Klant
RIVM (in samenwerking met ministerie VWS)
Jaar
2022
Doel
Bewustwordings/positioneringscampagne
HPV vaccinatie campagne
In Nederland wordt de HPV prik sinds 2009 aan meisjes aangeboden. Vanaf 2022 kwamen daar ook jongens bij en niet veel later is er ook een inhaalprogramma opgestart voor jongvolwassenen. Onze opdracht was tweeledig: zorgdragen voor een stevige basis waarbij het RIVM voorbereid zou zijn op allerlei mogelijke crisisscenario’s; en zorgen voor een succesvolle lancering met zoveel mogelijk publiciteit, bij voorkeur uitgesmeerd over meerdere maanden. Daarnaast zoveel mogelijk neutrale tot positieve media-aandacht genereren bij de 18-25 doelgroep, een van de meest moeilijk te bereiken doelgroepen. De campagne is, ondanks de lastige timing midden in coronatijd, met veel succes gelanceerd. Daarnaast heeft de HPV kennisquiz voor de 18-25 campagne op de VU in Amsterdam veel gespreksstof opgeleverd. En…een goede voorbereiding, in de vorm van kernboodschappen, issuestatements en een crisishandboek, is het halve werk.