top of page
MONO- Mij Nie Appen

Klant

Ministerie I&W

Jaar

2022

Doel

Voorlichting en bewustwording

MONO- Mij Nie Appen

Het hoofddoel van de MONO-campagne is dat verkeersdeelnemers zich beschermen tegen binnenkomende berichten, zodat ze niet afgeleid worden tijdens het rijden en fietsen. Voor MONO hebben we diverse campagnes begeleid, ten tijde van de introductie van MONO, maar ook in de jaren daarna.

Mensen realiseren zich vaak niet dat dagelijkse berichtjes zoals ‘Ben je al onderweg?’ voor onveilige situaties kunnen zorgen voor hun geliefden, vrienden of collega’s. Speciaal ter gelegenheid van de start van de Mij Nie Appen campagne hebben we een Dagboekonderzoek, samen met Motivaction, uitgevoerd. Waarom en op welk moment stuur/ontvang je een berichtje aan/van een ander en was dit berichtje echt nodig of de moeite waard of was het een futiel bericht en de mogelijke gevolgen niet waard? De resultaten van het onderzoek waren spraakmakend. Ter ondersteuning van de lancering van de campagne organiseerden we samen met de politie van Rotterdam en Team Alert een kick-off op de Erasmusbrug in Rotterdam. Onder toeziend oog van minister Barbara Visser van Infrastructuur en Waterstaat werden fietsers die van de Erasmusbrug af kwamen met de telefoon in hun hand aangehouden. Voor deze ene en laatste keer ontvingen ze een waarschuwing in plaats van een boete. De resultaten van het onderzoek, het persbericht, de kick-off op de Erasmusbrug, de inzet van diverse experts (waaronder de politie) en de aanwezigheid van de minister hebben voor een enorme spin-off gezorgd.

bottom of page